Wedstrijdverslag 1 – SV Park Stokhorst – SG Max Euwe (SBO-Cup)

SBO-Cup team wint eerste ronde wedstrijd. Vorig jaar was de winst dichtbij maar nu eindelijk door naar de volgende ronde.

Vrij snel won Bertil op bord 1, krachtsverschil duidelijk te groot. Bert melde mij een tijd later dat hij gewonnen had en de stand op 2-0 was gekomen. Theo verloor zijn partij tussenstand 2-1.

Bord 4 waar Leen de het strijd aan ging met Onno was bloedstollend. De partij leek de kant van Max Euwe op te gaan, Bertil had onder tussen even de procedure uitgezocht bij een eventuele 2-2.
Op een onverwacht moment maakte Onno een fout en gaf zijn twee plus pionnen weg. De stelling was opdat moment weer in evenwicht maar Onno moest winnen om nog een gelijke stand te forceren.
Leen vergat op een gegeven moment in de tijdnoodfase de klok in te drukken, na ruim 3 minuten kwam hij tot de ontdekking dat te zijn klok nog liep.Dit is zeer zeker niet goed voor de gemoedstoestand van de omstanders.
Onder tussen zat Onno wel in de verdrukking en moest na een paar vervolg zetten zijn dame geven voor een toren.Bij het afmaken van de partij, onderdruk van de stelling tijd en de vele kijkers, miste Leen een aantal keer mat in twee. Leen was wat materialistisch bezig en forceerde remise door de laatste pion van Onno te slaan op dat moment had Leen de winst voor het team veiliggesteld. Er kwam geen reactie van de beide strijders en omstanders en er werd verhit door gestreden en uiteindelijk met twee dames op het bord werd Onno mat gezet. Een spanende partij die uit eindelijk verdiend door Leen gewonnen is.

Wist zelf dat Onno een hogere rating heeft dan Leen, heb de ratingen even vergeleken en er blijkt 150 punten tussen te zitten. De hoger ratingspeler op papier is in de praktijk niet altijd de winnaar, dat is in dit geval een leuke waarheid.

Conclusie: Een dik verdiende 3-1 overwinning op SG Max Euwe!!!

Rinke