Wit begint en Zwart Wint !!!!

Wedstrijdverslag SG Max Euwe 3 – SV Parkstokhorst V2 (2-2)

De wedstrijd gistavond verliep niet als gehoopt, Max Euwe had twee invallers. Kon dus niet inschatten wat de sterkte was van de spelers. Het was warm en druk in de speelzaal, drie externe wedstrijden. Mijn tegenstander speelde heel snel en agressief.

Na mijn korte rokade speelde hij onder andere g5 en kwam met zijn pionnen op zetten, deze gepareerd. Stond onder druk maar had pion gewonnen. Het koste veel tijd en was afgeleid door de drukte en de partijen naast mij.
Uit de concentratie sloeg ik een pion met mijn dame en verloor op slag omdat ik mat alleen kon voorkomen door mijn dame te geven voor loper. Het was nog geen half tien en dan maar toe kijken.

Jan Wissink kreeg vrij snel daarna een loper cadeau en kreeg de winst. Rienk stond de gehele partij onder druk en Bert gelijk. Na elf uur ging Rienk de mist in en kreeg Bert helder zicht, gevolg verlies en winst.

Eindstand 2-2 het eerste wedstrijdpunt is binnen maar het is teleurstellend resultaat.

Wat opmerkelijk is aan deze uitslag is dat alle vier partijen door de speler met zwart is gewonnen. Heb dit niet eerder vastgesteld.

Rinke de Wolf
Teamleider SVPS V2