Welkom op de website van Schaakvereniging SV Park Stokhorst in Enschede. Onze wekelijkse schaakavond op maandag van acht tot twaalf in ´t Volbert (Stokhorst) wordt altijd goed bezocht door schakers en schaaksters van alle leeftijden.

Wij hebben een ladder-, een beker- en een rapidcompetitie, en met verschillende teams nemen wij deel aan externe wedstrijden georganiseerd door de Schaakbond Overijssel waar onze vereniging bij aangesloten is.

Voor onze rapidavonden (zie de kalender voor de eerstvolgende) hanteren we een open inloop. Iedereen is welkom, clubschakers, huisschakers en mensen die het weer eens willen proberen. Op de rapidavond speel je korte partijen tegen tegenstanders met vergelijkbare speelsterkte. We denken dat we daarmee gasten en belangstellenden een leuke gelegenheid bieden om (weer) eens kennis te maken met het schaken, met de sfeer en met de gezelligheid bij onze club Schaakvereniging Park Stokhorst.

Voor nadere kennismaking is het ook mogelijk om 4 avonden vrijblijvend mee te schaken op de maandagavond.

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen en/of gebruik maken van het contactformulier.

via onderstaande link kunt u de nieuwsbrief van april 2024 downloaden

Hieronder de uitslag van de 27e ronde in de laddercompetitie en met de ranglijst na 27 speelrondes:

Maandag 8 april 2024 hebben Anne Bergen en Omar Mahmutovic de loting verricht voor de halve finales in de bekercompetitie, met het volgende resultaat:

Wit Zwart
Roelof Berkepeis Gerhard Groenewoudt
Bertil de Groot Tom Scheper

De halve finales worden gespeeld op maandag 29 april 2024.

Hieronder de uitslag van de 26e ronde in de laddercompetitie en met de ranglijst na 26 speelrondes:

Hieronder de uitslag van de 25e ronde in de laddercompetitie en met de ranglijst na 25 speelrondes:

Het 1ste 4-tal heeft met 3 – 1 gewonnen van Almelo 4

Hieronder de uitslag van de 24e ronde in de laddercompetitie en met de ranglijst na 24 speelrondes én de uitslag van de kwarfinales in bekercompetitie:

Het was de afgelopen weken het gesprek van de dag bij misschien wel elke schaakclub in Nederland: de KNSB-rating. Op 1 maart kreeg iedereen met een rating tussen de 1000 en 2000 er namelijk gratis een berg punten bij.

‘Ineens een betere schaker’
Iedereen blij natuurlijk. Clubgenoten wilden van elkaar weten hoeveel men er op vooruit was gegaan. Enkele opmerkingen die we her en der hoorden: ´Mijn doel was de 1500 halen. Daar ben ik nu overheen zonder er iets voor te doen!´. ´Ik voel me ineens een betere schaker…!´.